AmaZia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


All about Asian Cinema and more
 
HomePortalLatest imagesRegisterLog in

 

 Cinderella's Sister

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Hank
Newbee



Snake
Posts : 23
Join date : 2010-11-18
Age : 70

Cinderella's Sister Empty
PostSubject: Cinderella's Sister   Cinderella's Sister EmptySun Nov 21, 2010 9:39 am

( Repost uit JA-forum )

Cinderella's Sister

Cinderella's Sister Cinderellas-sister

(Uitgezonden in Korea van Maart tot Juni in 2010 )

Ik moest aan een interview met Sylvester Stallone denken dat ik ergens las.
Omdat hij een actie-film maakte met een aantal oude bekende acteurs.
"Films moeten weer terug naar de basis. Een goed realistisch verhaal en een paar goede acteurs.
Alledaagse intriges tussen een paar mensen , in plaats van super-science fiction-achtig spectacel ".

Inderdaad, wat heb je nodig ?
Een budget van vele miljoenen, met daverende scenes, vuurwerk, overdadige erotiek en geweld, plus ongelooflijke effecten uit een supercomputer ?

Cinderella's Sister heeft dit allemaal niet nodig.
Twee jonge vrouwen van amper 42 kilo, en hun mannelijke tegenspelers, meer heb je niet nodig.
De hele cast om hun heen klopt als een bus.
"De moeder", "De oom" die licht geestelijk gehandicapt is, " De eigenaar": Allemaal maken ze hun ontwikkeling door, gedwongen door de gebeurtenissen.

Maar centraal staat toch de verhouding tussen de twee meisjes, later twee jonge vrouwen.
Goo Hyo Sun ( actrice Seo Woo ) als superverwend kreng, die iedereen om haar vingers windt.
Song Eun Jo ( actrice Moon Geun Young, zie boven ) als een meisje met een pikzwarte jeugd.
Ze worden tot elkaar veroordeeld.

Seo Woo is fantastisch, zoals zij haar karakter laat groeien.
Maar Moon Geun Young opent hier werelden met afgronden van verdriet, pijn en eenzaamheid waar geen bodem meer is, maar ook met vergezichten van hoop en verlangen.
Even later is het gewoon weer dat kleine vrouwtje van 162 cm in een spijkerbroek en T-shirt.
Tovenarij...
Zo klein als ze zijn, ze leveren een gigantische prestatie.

Hoe ik ooit weer "terug" kom bij Indiana Jones of Star Trek is me een raadsel na het zien van zo'n serie als dit.
Back to top Go down
DonMatta
Forum Monkey
DonMatta


Rat
Posts : 267
Join date : 2010-05-04
Age : 39
Location : The Netherlands

Cinderella's Sister Empty
PostSubject: Re: Cinderella's Sister   Cinderella's Sister EmptySun Nov 21, 2010 4:39 pm

Hmm dit klinkt wel interessant. Ik zal deze eens gaan opzoeken. Moon Geun Young is wel een aardige actrice idd. Bekijk ook eens haar films. Vooral A Tale of Two Sisters is toch wel een must-see als het om Koreaanse cinema gaat.

"Films moeten weer terug naar de basis. Een goed realistisch verhaal en een paar goede acteurs. Alledaagse intriges tussen een paar mensen".

I agree. Ik hou ook wel van zulke drama's. Gewoon alledaagse dingen/ slice-of-life type of movies.

Ik kan trouwens Alone In Love enorm aanbevelen. Als het gaat om "Alledaagse intriges tussen een paar mensen". Ik ben nog geen drama serie tegengekomen die deze heeft overtroffen. Deze staat met stip op nr.1 bij mij.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alone_in_Love
Back to top Go down
Hank
Newbee



Snake
Posts : 23
Join date : 2010-11-18
Age : 70

Cinderella's Sister Empty
PostSubject: Re: Cinderella's Sister   Cinderella's Sister EmptySun Nov 21, 2010 9:33 pm

DonMatta wrote:
Hmm dit klinkt wel interessant. Ik zal deze eens gaan opzoeken. Moon Geun Young is wel een aardige actrice idd. Bekijk ook eens haar films. Vooral A Tale of Two Sisters is toch wel een must-see als het om Koreaanse cinema gaat.

Tot nu toe heb ik Innocent Steps (2x), My Little Bride (2x), en Painter of the Wind met haar gezien.
De eerste twee genoemde zijn nog lichte films, ondanks de harde kantjes in Innocent Steps.
Toch laat ze daar ook haar dramatische talenten zien.
Back to top Go down
Hank
Newbee



Snake
Posts : 23
Join date : 2010-11-18
Age : 70

Cinderella's Sister Empty
PostSubject: Re: Cinderella's Sister   Cinderella's Sister EmptyMon Nov 22, 2010 4:20 pm

Misschien dat dit topic verplaatst moet worden naar het Asian Series en Variete-topic ?
Back to top Go down
Sponsored content





Cinderella's Sister Empty
PostSubject: Re: Cinderella's Sister   Cinderella's Sister Empty

Back to top Go down
 
Cinderella's Sister
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
AmaZia :: Forum :: Asian movies-
Jump to: